Ondrej Segeč, riaditeľ odboru privátneho bankovníctva, J&T BANKA

 

Neustále vnímame rastúce požiadavky na vyššiu automatizáciu a elektronizáciu tak na úrovni právnických, ako aj fyzických osôb. Predovšetkým ide o zdokonaľovanie internetového bankovníctva, prípadne platobných možností. Nedávno sme ako jedna z prvých bánk na Slovensku zaviedli možnosť platiť prostredníctvom mobilného telefónu cez aplikáciu Google Pay.

Inovácie v bankovníctve

V našej sfére sú to rôzne inovácie v oblasti internetového bankovníctva. Klienti si môžu veľa vecí skontrolovať, prípadne urobiť samostatne, a ušetriť tak množstvo času. A hlavne im prináša pocit bezpečnosti, lebo majú neustály prehľad o svojich financiách často v telefónoch alebo v iných elektronických zariadeniach. Rôzne platformy dokážu dnes oveľa prehľadnejšie, rýchlejšie a na konci aj lacnejšie klientom realizovať obchody na burzách po celom svete prakticky 24 hodín denne. Rovnako zaujímavé sú rôzne možnosti platobného styku cez aplikácie alebo prostredníctvom platobných kariet. Tie dokážu združovať viacero funkcií od drobností ako možnosť zmeny PIN kódu, bezkontaktné platby až po napojenie na rôzne benefitné schémy.
 

Zuzana Malcová, vedúca oddelenia vývoja úverových produktov pre malých firemných klientov, Tatra banka

Klienti dnes od banky očakávajú rýchlosť a jednoduchosť pri vybavovaní a kontakte s ňou. Zároveň hrá v dynamicky meniacom sa svete čoraz väčšiu úlohu dostupnosť – možnosť klienta kedykoľvek a kdekoľvek vyhľadať potrebné informácie a vykonať základné bankové operácie. Odbornosť a kvalita poradenstva je a aj bude dôležitým atribútom pri výbere bankovej inštitúcie. Podnikatelia sledujú trendy a sú otvorení inováciám a technológiám v bankovom sektore.

 

Inovácie v bankovníctve

Medzi najprínosnejšie inovácie z pohľadu klientov jednoznačne radíme intuitívne internetové bankovníctvo a mobilnú aplikáciu. Ich hlavným cieľom sú rýchlo dostupné informácie a efektívne spracovanie a vybavenie základných bankových potrieb zákazníkov. Taktiež hlasovú biometriu, vďaka ktorej banka klienta overí  rýchlejšie a bezpečnejšie. Značná časť operácií sa v posledných rokoch presunula z pobočiek do mobilnej aplikácie a internet bankingu.

Tomáš Ševčík, riaditeľ odboru SME, Poštová banka

Klienti uprednostňujú vyššiu kvalitu poskytovaných služieb a sú ochotní si za ne priplatiť. Firemní zákazníci sa začínajú skôr orientovať na kvalitu služieb a individuálny prístup. V tomto sa bankový trh začal prispôsobovať západným krajinám. Najdôležitejším kritériom spolupráce už nie je cena, ale komplexnosť a kvalita ponúkaných služieb. Firmy okrem štandardných služieb od banky očakávajú, že bude ich partnerom v podnikaní a zabezpečí im komplexný bankový servis.

 

Inovácie v bankovníctve

Finančný sektor je dynamický a promptne reaguje na požiadavky klientov, ktoré sú čím ďalej náročnejšie. Jednou z možností, ako zostať konkurencieschopný, je investovať do nových inovácií. Banky za posledné obdobie investovali najmä do rôznych mobilných aplikácií. Vývoj nových technologických riešení ako POS terminálov, platobných membrán, ktoré súvisia s internetovým obchodom, je iba logickým krokom smerom k zákazníkovi. Ďalším príkladom budovania vzťahu s klientom sú call centrá, vzťahový manažér v korporátnom segmente a privátny bankár v retailovom prostredí.  

Koloman Buzgó, riaditeľ divízie riešení pre firemných klientov, ČSOB

Firemní klienti využívajú súčasné obdobie „lacných peňazí“ a konkurenčné prostredie v bankovom sektore na výhodné financovanie investičných zámerov alebo refinancovanie. Očakávajú od bánk individuálny prístup, komplexné riešenia ich potrieb i vyššiu mieru flexibility. Firmy a ich manažéri sú skúsenejší vo finančnej oblasti, majú prehľad o možnostiach, ktoré im bankový sektor ponúka a stali sa pre banky partnermi.

Inovácie vo finančníctve

Elektronické bankovníctvo prinieslo klientom komfort využívania čoraz širšieho množstva produktov a služieb z pohodlia ich domova alebo kancelárií. Najmä mobilné bankovníctvo sa stalo neodmysliteľnou súčasťou bankových služieb. Netreba zabúdať ani na bezkontaktné platobné karty alebo SEPA platby, ktoré priniesli  klientom pohodlné riešenia a najmä rýchlejšie a dostupnejšie služby.