Na čom stojí vaša firemná stratégia a čo sa vám najviac osvedčuje pri komunikácii s klientmi?
Našou stratégiou je dlhodobý vzťah s klientom... To nie je fráza, to je rokmi preverená skutočnosť. Klientmi sú napríklad banky, výrobné podniky, veľkoobchody, ale i štátne
inštitúcie, obce, mestá či vysoké školy. Ponúkame spoľahlivé a overené produkty a služby, ktoré im uľahčujú ich každodennú prácu. Vo vzťahu k zákazníkovi sa nám najviac osvedčil osobný prístup a reflektovanie ich individuálnych potrieb.

Ponúkate tri druhy produktov – eAukcie, eZakazky, eProcurement – ako sa v nich za posledné roky prejavila modernizácia či inovácie v prospech zákazníkov?
Poskytujeme ucelený balík služieb – plánovanie a evidenciu, elektronický proces obstarávania a certifikované elektronické aukcie, tzn. eProcurement, eZakazky, eAukcie. Je na klientovi, ktoré možnosti sú pre neho využiteľné. Systémy sú používateľsky jednoduché s intuitívnym ovládaním, pri eAukciách zdôrazňujem pojem certifikované, tak ako vyžaduje legislatíva. Samozrejme, je to živý organizmus, ktorý neustále prispôsobujeme na mieru požiadavkám klientov a pracujeme na ďalších zdokonaleniach.

Môžete sa pochváliť nejakými novinkami?
Novinky to celkom nie sú, ale za zmienku stojí určite možnosť realizácie obchodno-verejnej súťaže s využitím „ESP“, teda elektronického súťažného predaja. Aj tu možno odbúrať papierovú administratívu a v online súťaži uchádzačov získať viac financií do rozpočtu. Zaujímavý je tiež modul na tvorbu verejných rozpočtov, ako súčasť eProcurementu, ktorý môžu klienti využiť pri plánovaní výdavkov.

Ktoré typy klientov najčastejšie využívajú vaše služby a ako sa zmenili ich nároky?
Služby poskytujeme širokej škále klientov. Sme partnerom pre organizácie štátnej správy, našimi významnými klientmi sú subjekty územnej samosprávy na úrovni VÚC, miest i obcí. Systém však využívajú i súkromné firmy, ktorým uľahčujú a zefektívňujú nákup a predaj. Často nás oslovujú napríklad banky a telefónni operátori pri odpredaji pohľadávok. V prostredí samosprávy sú žiadané naše služby z viacerých dôvodov. Proces verejného obstarávania je pomerne náročný, mestá a obce sú vystavené rôznym požiadavkám a prísnej kontrole. Preto sa obracajú na odborníkov, aby boli splnené všetky náležitosti, požadované legislatívou.

Kto sú vaši partneri, s ktorými spolupracujete?
Partnerov by som rozdelil do troch skupín. Veľmi dôležitými sú firmy, respektíve osoby, ktoré tiež realizujú verejné obstarávanie pre subjekty verejnej správy. Proces verejného
obstarávania jebpomerne náročný, preto sa mestá a obce obracajú na odborníkov. Druhou skupinou sú spoločnosti, ktoré dodávajú systémy pre iné okruhy činností subjektov samosprávy. S nimi vzájomne spolupracujeme a dbáme, aby naše systémy boli kompatibilné. Ďalšími významnými partnermi sú profesijné združenia – za všetky môžeme spomenúť Asociáciu prednostov úradov miestnej samosprávy (APÚMS), ktorá nedávno oslávila 25. výročie svojej činnosti a my sme patrili medzi ocenených, dlhodobo spolupracujúcich partnerov.

Čo je momentálne trendom v rámci elektronizácie verejného obstarávania?
Trend elektronizácie udáva zákonodarca. Pôvodne plánovaný termín úplnej elektronizácie verejného obstarávania – apríl 2017 – bol síce posunutý na rok 2018, už dnes sa však treba na to pripraviť. Naše systémy sú do detailov premyslené a plne funkčné. V súčasnosti umožňujú kompletnú elektronickú komunikáciu, čo klienti veľmi oceňujú. Dalo by sa žartom povedať, že sme predbehli dobu. Negatívne vnímame snahu Úradu pre verejné obstarávanie monopolizovať oblasť elektronického verejného obstarávania, tak ako to predstavil v návrhu novely zákona o verejnom obstarávaní v auguste tohto roku.

Poznámka redakcie: Rozhovor bol krátený pre účely webu. Celý ho nájdete v časopise Zisk manažment 10/2017.