O blogovaní sa už roky píše toľko superlatívov, že sa málokto pozastaví nad tým, či je to dobré alebo zlé. Blog, teda web, kde zverejňujete vaše články, je jednoducho súčasťou takmer každej online marketingovej stratégie. Basta! Prečo spochybňovať niečo, čo sa pravidelne ukazuje ako veľmi efektívne. Niektoré otázky však musíte vyriešiť ešte na začiatku, kým sa preň rozhodnete...

K blogu treba pristupovať ako k podnikaniu

Firemný blog môže byť skvelým zdrojom návštevnosti webu, zlepšovať SEO faktory, pomáhať komunikovať s potenciálnym zákazníkom a budovať  firemnú kultúru, či premieňať návštevnosť na cenné leady (scripty, ktoré zisťujú, kto prichádza na váš portál).

S týmto tvrdením možno súhlasiť za predpokladu, že váš blog podlieha nejakému konkrétnemu plánu. Druhou stranou mince je firemný blog, ktorý existuje len kvôli tomu, že viete, že by ste ho mali mať. A tak tvoríte obsah pre obsah, bez cieľa a aj bez merateľných výsledkov.

K blogu, ktorý má firme niečo priniesť, treba pristupovať ako k biznisu. Neznie to veľmi ušľachtilo, ale prečo volať jablká hruškami. Ani vy ste sa nerozhodli blogovať preto, aby ste zamestnancom vyplnili voľný čas. Ak áno, hlásim sa osobne k tomu, že by som pre nich tiež niečo mala. No, špekulácie bokom. Keď príde na písanie firemného blogu, mali by ste mať veľmi pádne dôvody na to, prečo do toho ísť alebo nie. Žiadna zlatá stredná cesta neexistuje.  

Prečo by ste mali zvážiť firemné blogovanie

Biznis blogovanie je marketingová taktika, ktorá používa blog na to, aby sa web, či firma stali viditeľnejšími v očiach internetových používateľov. Samotný blog je len marketingový kanál, podobne ako sociálne siete či email. Ako každý marketingový nástroj, aj blog najlepšie funguje vtedy, ak sa oň staráte. Mimo generovania potenciálnych zákazníkov, blogovanie ponúka aj zaujímavé benefity.

A. Umožní vám komunikovať so zákazníkmi

Blog vám umožní nevtieravo komunikovať so súčasnými, ale aj novými zákazníkmi spôsobom, ako reklama alebo email nedokážu. Najmä z dôvodu, že návštevník sa sám rozhoduje, či na vašom webe zostane, nakoľko ho daný obsah zaujíma a či chce vedieť viac alebo nie.

Rada pre vás: Pomocou blogu môžete ukázať v čom sú vaše produkty alebo služby dobré, vašu expertízu, prípadne vzdelávať zákazníkov v tom, ako čo najlepšie používať vaše výrobky. Toto všetko prispieva k tomu, že zákazníci lepšie chápu vaše poslanie a zároveň ich inšpirujete k prirodzenej lojálnosti. Ak vás majú zákazníci radi, nepotrebujú špeciálny dôvod na to, aby sa vrátili.

B. Píšte o tom, čo ľudí zaujíma

Práve preto, že blog je živý nástroj, môže vám pomôcť získať informácie o tom, čo vašich návštevníkov zaujíma, aké sú ich potreby, prípadne, čo by ešte vylepšili na existujúcich produktoch či službách. Nebojte sa ich spýtať na názor, vyzvite ich ku komentárom a sledujte, aký obsah vášho blogu je najviac navštevovaný.

C. Blog je hlasom vašej firmy

V prípade, že sa orientujete na služby, ktoré sú určené iným podnikateľom  alebo ponúkate produkty, ktorým chýba osobnosť, práve vďaka blogu sa môžete prezentovať tak, aby sa vás ľudia nebáli osloviť. Produktová stránka je v dnešnej dobe základ, ale blog môže dať vašej spoločnosti hlas.

D. Získajte si dôveru klientov – buďte expertom

Okrem kvalitatívnych benefitov, blogovanie ponúka aj množstvo výhod, ktoré sa dajú číselne vyjadriť. Patrí sem zvyšovanie návštevnosti webov, väčšie množstvo obsahu, ktoré môžete ďalej recyklovať na svojich sociálnych sieťach, a konvertovanie návštevníkov na zákazníkov.

„Mnoho firiem si aj dnes stále myslí, že by nemali zverejňovať svoje „know how ,“ ale opak je pravdou. Blog je reflexia činnosti spoločnosti a rovnako ako školenia, aj blogy sú skvelým nástrojom ako si získať dôveru potenciálneho zákazníka a ukázať mu, že ste expert,”  hovorí Dávid Bělousov, projektový manažér ONLINE TORO.  Ani jedno z vyššie menovaného sa však neudeje samé od seba len preto, že začnete blogovať.  

Kedy na firemné blogovanie zabudnúť

Pokiaľ si váš blog žije vlastným životom, nemáte s ním víziu, neviete povedať, čo ním chcete dosiahnuť alebo nemáte vytvorený aspoň trojmesačný obsahový plán, ktorého by ste sa držali, ťažko niekedy pocítite jeho pridanú hodnotu. Výhodou a zároveň nevýhodou blogu je to, že vám vráti presne to, čo do neho vložíte. Ak ho budete ignorovať, nečakajte nič iné ani zo strany návštevníkov. Pokiaľ sa mu budete venovať, ale len polovične, aj návštevníci urobia len polovicu toho, čo sa od nich očakáva.

Firemný blog síce nie je finančne náročný, ale stále si vyžaduje čas, kreativitu, vedomosti a marketingové vedenie, ktoré buď viete zabezpečiť alebo nie. Keď ste malá spoločnosť, nemáte nikoho, kto by pre vás blog pravidelne spravoval alebo kontakt so zákazníkom stojí na úplne iných pilieroch, potom radšej zabudnite na blog a venujte sa aktivitám, ktoré vám sprostredkujú čo treba. Neberte blog ako mantru, ktorej sa treba držať. Online marketing ponúka množstvo iných kanálov, ktoré vám môžu vyhovovať viac. Preto sa zariaďte tak, ako si to váš úspech vyžaduje.

Článok bol krátený pre účely webu.