Ikonická značka čokolád píše svoj pôvod ešte v 19. storočí a je spätá so Švajčiarom Philippom Suchardom. Práve jeho meno sa v úvodných rokoch pôsobenia značky Milka nachádzalo na obale. Zvyčajne bolo na obale napísané zlatými písmenami. Samotný názov Milka je odvodený z ďalších dvoch nemeckých slov – MILch (mlieko) a KAkao. Značka Milka bola registrovaná v Nemecku 23. apríla 1901 a v tomto roku teda oslávila už svoje 120. narodeniny!

Lilu čaká veľké výročie

Na výrobu svojich svetoznámych čokolád využíva značka patriaca oficiálne pod krídla Mondelez International, mlieko z malých alpských fariem v Nemecku a Rakúsku. Krava sa na obale objavila už na samom začiatku, no do fialovej farby ju obliekli až v roku 1972. O rok neskôr sa už väčšina reklamných spotov Milky zamerala na kravu Lilu. Sila tohto marketingového ťahu bola obrovská.



Až polovica detí v Nemecku ešte aj v prieskume z 90-tych rokoch tvrdila, že existujú fialové kravy. Dá sa povedať, že Lila o rok oslávi svoje okrúhle 50. narodeniny a napriek tomu, že občas ustúpila aj iným zvieratám, napríklad slonovi, vždy to bolo predovšetkým o nej!

Nové výrobky a výzvy

Progres firmy pokračoval aj v tomto storočí, a to pridaním rôznych iných výrobkoch, vrátane praliniek, sušienok či jemného pečiva. Milka hrá v ostatných desaťročiach veľkú rolu aj pri sponzorovaní významných športových udalostí. Prvou veľkou akciou boli lyžiarske preteky FIS Cupe ešte v roku 1995, kde fanúšikov vítala veselá nafukovačka fialovej kravičky.



Aktuálne je Milka dostupná vo viac než 50 krajinách a patrí medzi najobľúbenejšie značky vo svojom biznise. Svedčia o tom aj nasledujúce čísla – každú hodinu sa predá zhruba 150 000 produktov. Najsilnejšími trhmi sú tie európske – Francúzsko, Poľsko, Rusko a pochopiteľne tu patria aj Nemecko s Rakúskom.