Ste ostrieľaný manažér a v minulosti ste pôsobili vo viacerých firmách zvučného mena. Ako ste využili a využívate tieto skúsenosti v STOCK Slovensko počas pandémie koronavírusu?

Počas kariéry som riešil mnoho krízových situácií a výziev, ktoré ma vždy posúvali vpred. Našim cieľom bolo predstaviť silnú ofenzívu aktivít v gastro prevádzkach, žiaľ, pandémia naše plány zmenila. Rýchlo sme zareagovali aktivitou „Drink na doma" na YouTube kanáli Tekutiny by Benji s našim brand ambasádorom Benjim, ako aj aktivitou Podpor svojho barmana. Obe aktivity sa stretli s pozitívnym ohlasom.

Zastavila koronakríza expanziu spoločnosti STOCK do zahraničia?  

V našej spoločnosti boli už dlhšie plánované veľké štrukturálne zmeny. Pre Slovensko a Česko tak už od septembra vznikne jeden marketingový kluster s vedením v materskej Českej republike. Mojou úlohou je zabezpečiť aby táto zmena prebehla plynule, pričom dôraz kladiem na rozvoj kľúčových značiek ako sú Fernet, Golden, Amundsen a Božkov. Zároveň rešpektujeme lokálnosť, a preto exekučné tímy, area management, obchodní zástupcovia, vedenie odbytových kanálov, brand manažment a ďalší kolegovia zostávajú v rámci kontinuity na svojich pozíciách. Zmeny sa prejavia vo väčšom balíku zdrojov plynúcich zo synergií a v rýchlosti procesov. Nový Stock bude ťažiť zo spoločného know-how, aktivačných a marketingových aktivít, ale tiež z rozvoja lokálneho biznisu.

V čom spočíva výnimočnosť konceptu celej skupiny?

Za takmer desať rokov sme zdvojnásobili svoj podiel v off-trade a v on-trade sme si dokázali trhový podiel udržať i napriek silnému tlaku prémiových medzinárodných značiek. Fernet je fenomenálna značka a vždy bol a bude pre konkurenciu vyzývateľom. V roku 2011 sme uviedli značku vodky Amundsen a dnes je významným hráčom v kategórii vodiek. Vďaka akvizícii spoločnosti Imperator sme v súčasnosti jeden z najvýznamnejších hráčov v kategórii ovocných liehovín, pričom ďalej budeme pracovať so značkou Golden a jej nadstavbou Tri stromy.

Ktoré produkty z dielne STOCK patria na českom a slovenskom trhu medzi najžiadanejšie?

Čerstvou novinkou je rada prémiových ovocných destilátov Tri stromy a exkluzívna rada Zlaté Tri stromy. V súčasnosti sú u nás veľkým hitom tradičné ovocné destiláty vyrobené z najkvalitnejších ingrediencií, stále však v rozumnej a dostupnej cene. Neustále inovujeme aj naše kľúčové produktové rady. Fernet prichádza s novým formátom 0,7 l ako aj prémiovou variantou Fernet Barrel edition, čo je unikátna kombinácia Fernetu a Rumu dozrievajúceho v sude. Na pulty prichádza čoskoro aj inovovaná populárna Goldenka a špeciálna edícia vodky Amundsen Deep Blue.

Ktorú vašu marketingovú kampaň považujete na slovenskom trhu za najvydarenejšiu a prečo?   

Za veľmi úspešnú považujem online kampaň Tekutiny by Benji ako reakciu na karanténnu situáciu. Za relatívne krátky čas sa nám podarilo vytvoriť 20 videí ktoré, počas 5 týždňov získali 851 000 zhliadnutí. Predstavili sme tak ľuďom nápady na výrobu drinkov v domácom prostredí a ukázali im, ako si spríjemniť dlhé večery počas karantény.


Za posledný rok sa vytiahol rum Božkov Republica. Má jeho predaj stále stúpajúcu tendenciu?

Naše portfólio rumov sa na trhu stáva bezkonkurenčne najsilnejším, rozširujeme úspešnú radu Republika a radu vyzretého rumu Rezerva. Do portfólia pridávame rumy z Panamy, Kuby a Kolumbie. Prinášame ich zo spoločnosti Bartída ČR, ktorú od roku 2018 vlastní Stock. Ide o značky ako Legendario, La Hechicera, Abuelo a ďalšie. Rozšírime aj naše portfólio whisky a ginov. Sme stredoeurópskym partnerom spoločnosti Beam Suntory, značky ako Roku Gin, Bowmore, Auchentoshan určite našich gastro partnerov oslovia tiež.

Aké novinky pripravujete pre vašich zákazníkov?

Sústredíme sa na vlastné, ako aj prémiové medzinárodné značky. Spomenul by som radu prémiových destilátov Tri Stromy, ktorá ponúkne výnimočnú kvalitu pravého destilátu v nezameniteľnom dizajne fľaše, myslím, že toto bude hit tohto roka. Prinášame aj novú radu Fernet Stock – prémiovú variantu Barrel edition, opäť v prémiovom dizajne.