Tento krok až tak veľmi neprekvapil, keďže práve F-150 bol najpredávanejším modelom za ostatných päť rokov. Zhruba pred týždňom zverejnil CEO americkej automobilky Jim Farley vo svojom twíte správa, podľa ktorej si nový F-150 Lightning len za prvé dva dni rezervovalo 45 000 ľudí. To je celkom slušný rozbeh pre auto, ktoré by k svojim novým majiteľom malo putovať na jar rok 2022.

Pre zaujímavosť, Tesla má na Cybertruck údajne už 650 000 rezervácií a to aj napriek tomu, že ešte nezačala vyrábať. Naopak, Ford vlani predal viac než pol milióna F-150, poháňaných plynom.

Už od 33 000 eur

Mnohých zaujíma cena pripravovaného Lightningu, ktorá svojím dizajnom rozdelila fanúšikov do dvoch táborov. Drvivá väčšina je však s celkovým vzhľadom veľmi spokojná. Určite má bližšie k výzoru tradičného automobilu, než spomínaný Cybertruck. Základná suma pre F-150 Lightning sa pohybuje na úrovni 33 000 eur, ale s rôznymi prídavkami na výkone či úpravami interiéru, sa môže vyšplhať až na 70 000 eur.

Nákladný elektromobil sa bude vyrábať vo fabrike Ford´s Rouge Electric Vehicke center v Michigane. Dojazd jedno nabitie je na úrovni 370 kilometrov. Odborníci oceňujú krok firmy vyrábať aj iné elektromobily, než klasické osobné vozidlá. Kým pred dvomi rokmi bola cena elektromobilu voči vozidlu na plyn vyššia v priemere o 16 000 eur, dnes je to zhruba o 9000. Ceny sa stále vyrovnávajú a ekológovia neskrývajú v tomto smere svoje nadšenie.

 

Ako to bude s nabíjacími stanicami?

V USA by malo byť do roka k dispozícii 63 000 nabíjacích miest, ale hlavou otázkou bude pokrytie rozsiahlych vidieckych oblastí.

„Toto je dôležitý bod a v tomto smere by mohli nájsť viaceré automobilky spoločnú reč. Hľadať riešenie iba pre seba sa zdá byť zdĺhavým a asi aj drahým riešením,“ uviedla pre zámorské médiá Jessica Caldwell, výkonná riaditeľka spoločnosti Edmunds, zaoberajúcej sa automobilovým priemyslom. Cieľom Fordu je vytvoriť sieť staníc rozmiestnených po celej krajine, ktoré by boli od seba vzdialené maximálne 50-60 kilometrov. V metropolách by bolo ich rozloženie z pochopiteľných dôvodov omnoho hustejšie.

Bude zaujímavé sledovať, či dôjde k debate popredných automobiliek a či budú schopné predebatovať, pre zákazníkov vcelku zásadnú otázku. Kto by si totiž kúpil auto, keď ho nebude môcť nabiť v blízkosti svojho domova? Sieť Tesly zvaná Supercharger zatiaľ nie je dostupná pre konkurenčné vozidlá. Podľa odborníkov však toto nie je cesta. Ideálny scenár predstavujú stanice s rôznymi nabíjacími prípojkami, ktoré by umožňovali nabitie viacerých značkám.