Kamila Ševčíková // odborná redaktorka
Radim Jančura: „Verte svojmu snu a tvrdo pracujte na jeho splnení.“
Žltá je v kurze. Minimálne v doprave. Veď kto by nepoznal legendárne žlté autobusy a vlaky s príjemnou obsluhou, dennou tlačou a kávou zdarma? Kto by nechcel ísť za 9 eur do Prahy? Áno, aj toto je jeden z úspechov českého podnikateľa a majiteľa spoločnosti STUDENT AGENCY Radima Jančuru. Nech sa páči, zoznámte sa!
Love, what you do... alebo aby práca len o pláci nebola
Časy, v ktorých ľudia chodia do práce ako roboti, „odmakajú“ si za pár drobných svojich 8, príp. aj 12 hodín, zničení sa vrátia domov, padnú do postele a ani sa nenazdajú a „makajú“ znova, sa pomaly, ale isto chýlia ku koncu. Do vedenia sa hlási nová generácia a tá veru, milí zamestnávatelia, bude „iné kafé“ oproti starým dobrým povojnovým ročníkom či generácii X. Stále viac budú chcieť robiť to, čo ich baví a napĺňa a ak ich to napĺňať prestane, nebudú mať najmenší problém zamestnanie opustiť. Je preto najmä v záujme zamestnávateľov, aby ľudia boli v práci spokojní a šťastní, aby talenty neutekali ku konkurencii a aby ich pracovný a súkromný život bol v rovnováhe.
Tajomstvo skratky SSC odhalené...
Shared Service Center, centrum zdieľaných služieb alebo ak chcete, aj SSC-čko. Fenomén, ktorý v poslednej dobe koluje svetom biznisu. Bežný človek si pod ním predstaví malú dcérsku spoločnosť medzinárodnej skupiny a v nej zopár mladých nadšencov sediacich v otvorených veľkých kanceláriách niekde na periférii mesta. Nahadzujú faktúry do jednoduchého účtovného systému, občas komunikujú s neznámym človekom na opačnom konci telefónu v rôznych jazykoch. Nič zložité. Jednoduché postupy, limitovaná zodpovednosť za jednu – dve operácie, možnosť využívať znalosť cudzích jazykov... Tento obraz však ani zďaleka neodzrkadľuje plnú skutočnosť, ktorú SSC vytvárajú.
Corporate identity: Vizuálny smog už nie je v móde...
Na problematiku vizuálneho smogu nepoukazujú len študenti grafického dizajnu, architekti, nespokojní občania, žurnalisti alebo rôzni podivuhodní pouliční aktivisti. Začína byť dôležitou témou aj pre marketérov a obchodníkov. Tí rozumnejší totiž už pochopili, že „pokazený prvý dojem len tak ľahko nenapravíš“.