Mgr. Ján Uriga //
Angažovaní zamestnanci nakopnú váš biznis
Reštart biznisu je zaujímavá, ba až náročná disciplína, a to aj pre skúsených manažérov. Obdobie posledných rokov však práve takúto generáciu manažérov „nacvičilo“.
Od angažovanosti k výsledkom
Firmy chcú oboje – nákladovú efektivitu i zameranie na zákazníka...
Funkčná mantra pre realistov: Budovanie inovačného kapitálu
Otec moderného manažmentu, Peter Drucker, ešte v roku 1966 povedal, že firmy budú čoskoro potrebovať nový druh organizačného kapitálu, keďže ekonomikou budú hýbať vedomosti. Veril, že si v budúcnosti svet podnikania podmaní absolútna sila ľudského mozgu a že bude hybnou silou ekonómie. História mu dala za pravdu.
Zmeniť súčasnú kultúru na inovatívnu je často ťažšie, ako založiť novú firmu
Každý z vás manažérov, ktorí riadite program zmeny či rozvoja firemnej kultúry, istotne potvrdíte pravdivosť hlavného názvu príspevku. Firmy chcú (musia) byť inovatívne, ak pomýšľajú na budúcnosť. Záludnosť celej veci spočíva v tom, žecieľ s názvom zmeň firemnú kultúru na inovatívnu nemá hádam nikto z manažérov vo svojom zozname osobných cieľov.Stoja tam precízne, najčastejšie cez číslo nastavené ciele. Pritom skúsený manažér vie, že ak nezmení práve prvky internej klímy, ktoré priamo vplývajú na štýl myslenia zamestnancov, inovatívnosť sa nemusí vôbec dostaviť.