Redakcia - Zisk manažment //
Nové výrobné technológie a materiály vychádzajú z recyklácie
Plastový odpad sa stáva čoraz väčším problémom pre životné prostredie. Len v Európe sa ročne vyrobí asi 60 miliónov ton plastu, z ktorých sa podarí zrecyklovať iba 30%, pričom opätovnou recykláciou sa znižuje kvalita plastu a zužujú možnosti jeho ďalšieho spracovania. Zo všetkého plastového odpadu, ktorý sa kedy vytvoril, 79 % skončilo na skládke alebo ako odpad v prírodnom prostredí, kde sa bude rozkladať stovky rokov. Vytvorenie obehového hospodárstva v oblasti výroby plastov, založeného na ich recyklácii, patrí preto medzi rozhodujúce faktory globálneho procesu zlepšovania životného prostredia a obmedzovania použitia fosílnych surovín.
Stratové firmy by mali počítať v blízkom čase s daňovou kontrolou. Finančná správa preveruje najmä transferové oceňovanie
Finančná správa v uplynulých týždňoch začala intenzívne preverovať na celom Slovensku všetky výrobné firmy, ktoré reportujú dlhodobo straty. Tento krok súvisí jednak s pripravovanou zmenou pravidiel pri transferových cenách, ale zároveň odzrkadľuje aj snahu vlády získať dodatočné daňové zdroje. Silvia Hallová, partnerka poradenskej spoločnosti Grant Thornton, radí, na čo sa majú firmy pripraviť a aké kroky prijať, aby obhájili svoje finančné výkazy.
Recyklácia áut a batérií sa začína ich návrhom
S rastúcou technickou zložitosťou nových automobilov, sprísňujúcimi sa nárokmi na udržateľnosť výrobného procesu a zavádzaním princípov obehovej ekonomiky sa automotive sektor musí čoraz intenzívnejšie zaoberať otázkou recyklácie vyradených vozidiel. Hoci sa v poslednom čase najviac diskutuje o problémoch ako naložiť so starými batériami z elektromobilov, recykláciu automobilov je potrebné riešiť kompexne ako celok – vrátane kovov, plastov a prakticky všetkých materiálov, použitých pre výrobu automobilu.
Prečo sú obyvatelia Slovenska najviac zadĺžení v EU?
Konzumné lákadlá, hrnúce sa obyčajného človeka zo všetkých strán, hlavne cez reklamu a médiá, môžu často spôsobiť, že podľahne pokušeniu – veď zobrať si úver či hypotéku je podľa reklamy také jednoduché! Načo šetriť a čakať, keď si to môžem dopriať hneď a zaplatiť neskôr? Druhú, ešte žalostnejšiu skupinu záujemcov o pôžičky tvoria ľudia, ktorí jednoducho bez úveru už nedokážu zaplatiť všetky svoje potreby a tajne dúfajú, že sa im niekedy v budúcnosti podarí prísť k peniazom predajom nehnuteľnosti, výhrou v lotérii či dedičstvom...