Dušan Straňák //
Zrkadielko, zrkadielko, povedz že mi, čo si dnes kúpim?
Už niekoľko rokov sa venujem neurovede a neuro-marketingu, a tak by som sa chcel podeliť o zopár zaujímavých informácií, ktoré by ste mohli šikovne využiť v obchode, predaji či marketingu.
Vzorec spokojného zákazníka alebo rozprávka o zlatej rybke
Rozmýšľali ste niekedy nad tým, že predaj je veľmi podobný chytaniu rýb? Prečo si to myslím? Pri rybách aj pri predaji sú dni, kedy nič nezaberie celé hodiny. Skúšate meniť návnady, taktiku a strátegiu, no jednoducho to nejde.
Prečo je kľúčom key account management?
Ak už nejaký ten rok pracujete v obchode, skôr či neskôr sa vytvorí skupina zákazníkov, ktorí budú mať pre vás, resp. vašu spoločnosť kľúčový význam. Je preto úplne prirodzené, že budete robiť možné aj nemožné, aby boli spokojní. Tým sa, samozrejme, vytvárajú lepšie vzťahy. Obchodní partneri sa lepšie spoznávajú. Odkrývame karty a naša protistrana nás pozná stále lepšie a lepšie. Komunikácia sa stáva otvorenejšou.
Cisárove nové šaty …alebo ako som si nechal vytetovať MRKVU na čelo!
Pred časom som čítal rozprávku môjmu štvorročnému synovi o Cisárovi a o tom, ako mu dvaja kupci predali šaty. Veľmi sa mi táto rozprávka páčila. Keď som sa nad tým príbehom zamyslel, začal som si uvedomovať, že to vlastne boli veľmi šikovní obchodníci a napadlo mi trochu sa s týmto príbehom pohrať a zamyslieť sa nad ním. Čo vy na to? Ak súhlasíte, poďme sa spoločne pozrieť na tento príbeh z pohľadu obchodníka.