Martina Kazičková // odborná redaktorka
Partner v MK Training s.r.o. Je praktikom s 20-ročnou praxou, venuje sa praktickému využívaniu pracovnej psychológie v organizáciách, pri vytváraní pracovných tímov a vzájomných vzťahov ich členov, zvyšovaní pracovnej motivácie a vedení tímov.
Kto býva najviac nespokojný? Paradoxne tí najúspešnejší
Mnohí manažéri si myslia, že s úspechom sa automaticky dostaví aj spokojnosť v práci. Realita však býva iná. Aj keď ste si naštartovali úspešnú kariéru, nie ste chránení voči frustrácii. Ak ju neviete zvládať, môžete byť náchylní ku skratovému konaniu, napríklad k úteku na nové pracovné miesto. Ale takéto riešenie je len zriedka východiskom. Existujú účinnejšie metódy, ako stratenú spokojnosť v práci znovu nadobudnúť.
Rešpekt a úcta zažívajú renesanciu
Viete, ktorý motivačný faktor je pre väčšinu zamestnancov najdôležitejší? Štúdia spoločnosti Mercer, zrealizovaná prednedávnom na vzorke 30 000 zamestnancov zo 17 krajín, hovorí jednoznačne: je ním rešpekt. Zamestnanci očakávajú viac rešpektu od svojich šéfov, manažéri vyžadujú rešpekt zamestnancov. Naozaj sa rešpekt vytratil z pracovného sveta alebo len jednoducho nadobudol väčšiu dôležitosť? Nech je to akokoľvek, faktom ostáva: rešpekt získate len vtedy, ak vy sami rešpektujete druhých.
Emócie v procese zmeny
Keď ste šéf, určite viete, že získať spolupracovníkov pre zmenu vôbec nie je jednoduché. V aktuálnej dobe ste však tejto úlohe vystavení veľmi často – pretože jedna zmena ešte neskončí a už sa štartuje ďalšia. Aj napriek tomu, že prebiehajúce zmeny sú jedinečné a majú svoje špecifiká, emocionálne prežívanie zmeny prebieha podobne. Ak prežívaniu zmeny rozumiete, môžete sa pocitom zúčastnených prispôsobiť a primerane na ne reagovať. Ak ho budete ignorovať, skomplikujete si život.
Nebezpečná silná stránka – EGO
Radšej mŕtvy ako druhý.