Martina Kazičková // odborná redaktorka
Partner v MK Training s.r.o. Je praktikom s 20-ročnou praxou, venuje sa praktickému využívaniu pracovnej psychológie v organizáciách, pri vytváraní pracovných tímov a vzájomných vzťahov ich členov, zvyšovaní pracovnej motivácie a vedení tímov.
Šikanovaní šéfovia – všetko o staffingu!
Dnes sa veľa hovorí o mobbingu, ktorý sa vyskytuje medzi rovnako postavenými zamestnancami. Málokto však vie, že aj manažéri bývajú často šikanovaní – a to zospodu, svojimi ľuďmi. Pri tzv. staffingu šikanujú zamestnanci systematicky svojich nadriadených.
Tvrdohlavosť v manažmente
Keď si raz na niečo vytvoríme názor, zmeniť ho je extrémne ťažké. Často sa nenecháme presvedčiť ani jednoznačnými dôkazmi, ktoré hovoria proti nášmu presvedčeniu. Rigidné postoje, teda náchylnosť neodkláňať sa od raz vytvorených presvedčení a postojov, ktorými sa staviame ešte aj proti realite, bývajú častou príčinou významných pochybení v manažmente. Prečo sme teda tak tvrdohlaví a ako sa môžeme tvrdohlavosti zbaviť?
Aj harmónia sa môže stať brzdou
Úctivý šéf, dobrá pracovná atmosféra, zhoda vo všetkých otázkach – väčšina ľudí sa usiluje o harmonickú vzájomnosť v práci. Rozhodnutia sa prijímajú jednohlasne, rozdielnosť v názoroch trvá len okamih. Členovia tímu sa k sebe stále správajú prívetivo, časté grilovačky a návštevy bowlingu potvrdzujú, ako dobre si všetci rozumejú. Byť v opozícii voči ostatným, mať iný názor nie je „in“, ísť do konfliktu je takmer nepredstaviteľné. V takomto tíme to rýchlo začne zaváňať konformizmom: priveľa takéhoto „súladu“ môže byť pre tím smrteľné. Ako teda zabezpečiť konštruktívnu harmóniu na pracovisku?
Manažér vo svete emócií
Zvyčajne, keď ľudia najviac potrebujú porozumenie, zriedka sa nájde empatické ucho, ktoré by ich zachytilo. Aby mohli ľahšie zvládať kritické situácie, je schopnosť vcítenia sa vyložene nápomocná. Prečo sa nám ale tak často nedarí byť empatickými?