Martin Mišík // odborný redaktor
Abeceda zvládania námietok (I.)
Námietky sú veľká výzva. Nestačí dať zákazníkovi argumenty a ukázať mu, že sa mýli. Za námietkami je kus psychológie, ktorú by mal každý obchodník ovládať ako malú násobilku.
Je lepšie pritlačiť na zákazníka alebo nechať obchodu voľný priebeh?
Na to existujú dva názory. Jedni tvrdia:„Musíš pritlačiť! Keď necháš zákazníka odísť, už sa nevráti.“ Ich oponenti zas hovoria: „Keď na zákazníka pritlačíš, zasekne sa a stratíš ho...“
Ako sa vyrovnať s obavami zákazníka?
Počas nakupovania nás všetkých sprevádzajú obavy. Obchodníci by s tým mali rátať a mali by ich vedieť spracovať. Inak hrozí, že z predaja nič nebude.
Čo tvrdí predajca, to sa neráta? Moderný obchodník VIII. časť
Jedna vec je poskytnúť zákazníkovi informácie a druhá vec je podať mu ich tak, aby im uveril.