![Martin Mišík](/static/author/mini/author-120.jpg)
Martin Mišík // odborný redaktor
![Abeceda zvládania námietok (I.)](https://www.ezisk.sk/storage/92/abeceda-zvladania-namietok-i-3981.280x175c.jpg)
Abeceda zvládania námietok (I.)
Námietky sú veľká výzva. Nestačí dať zákazníkovi argumenty a ukázať mu, že sa mýli. Za námietkami je kus psychológie, ktorú by mal každý obchodník ovládať ako malú násobilku.
![Je lepšie pritlačiť na zákazníka alebo nechať obchodu voľný priebeh?](https://www.ezisk.sk/storage/64/je-lepsie-pritlacit-na-zakaznika-alebo-nechat-obchodu-volny-priebeh-3965.280x175c.jpg)
Je lepšie pritlačiť na zákazníka alebo nechať obchodu voľný priebeh?
Na to existujú dva názory. Jedni tvrdia:„Musíš pritlačiť! Keď necháš zákazníka odísť, už sa nevráti.“ Ich oponenti zas hovoria: „Keď na zákazníka pritlačíš, zasekne sa a stratíš ho...“
![Ako sa vyrovnať s obavami zákazníka?](https://www.ezisk.sk/storage/90/ako-sa-vyrovnat-s-obavami-zakaznika-3890.280x175c.jpg)
Ako sa vyrovnať s obavami zákazníka?
Počas nakupovania nás všetkých sprevádzajú obavy. Obchodníci by s tým mali rátať a mali by ich vedieť spracovať. Inak hrozí, že z predaja nič nebude.
![Čo tvrdí predajca, to sa neráta? Moderný obchodník VIII. časť](https://www.ezisk.sk/storage/ac/co-tvrdi-predajca-to-sa-nerata-moderny-obchodnik-viii-cast-7423.280x175c.jpg)
Čo tvrdí predajca, to sa neráta? Moderný obchodník VIII. časť
Jedna vec je poskytnúť zákazníkovi informácie a druhá vec je podať mu ich tak, aby im uveril.